13. srpnja 2018.

Namirnice za zdrave zube

Hrana puna šećera, poput slatkiša i gaziranih sokova, doprinosi stvaranju karijesa i propadanju zuba. Oralno zdravlje jedno je od prvih indikatora kvalitete prehrane. Donosimo popis zdravih namirnica koje povoljno djeluju na zdravlje zuba, kao i opće zdravlje.

Sir

Ako ste jedan/na od mnogih koji/e obožavaju jesti sir, za Vas imamo dobru vijest! Sir podiže pH u ustima i time smanjuje rizik od propadanja zuba. On sadrži kalcij i proteine – nutrijente koji učvršćuju zubnu caklinu. Također, sir zahtijeva temeljito žvakanje, zbog kojeg stvaramo više sline korisne za ispiranje usne šupljine.

Jogurt

Baš poput sira, jogurt je bogat kalcijem i proteinima, što ga čini odličnim izborom za očuvanje zdravlja i čvrstoće zuba. On sadrži i probiotike, odnosno dobre bakterije, koji čuvaju desni od bakterija odgovornih za stvaranje karijesa. U svoju prehranu uključite običan, lagani jogurt bez dodatka šećera.

Lisnato povrće

Lisnato povrće uporno drži svoje mjesto na listama najzdravijih namirnica. Ono je niskokalorično, a puno vitamina i minerala. Kelj i špinat odlični su za oralno zdravlje – bogati su kalcijem, folnom kiselinom i vitaminom B. Ako ne volite lisnato povrće, pokušajte ga uvesti u svoju prehranu pomalo. Dodajte malo svježeg špinata u svoju uobičajenu salatu ili pak kelja na pizzu. Lisnato povrće možete dodati i u svoj omiljeni smoothie.

Jabuke

Jabuke su bogate vlaknima i vodom te su jedna od rijetkih slatkih namirnica koje su povoljne za Vaše zube. Grizenje i žvakanje jabuke u ustima proizvodi slinu koja ispire bakterije i ostatke hrane, a njihova tekstura masira i stimulira desni. Jabuke djeluju gotovo poput četkice za zube, stoga ih je preporučljivo jesti odmah nakon obroka.

Mrkve

Baš poput jabuka, mrkve su hrskave i pune vlakana, a uz to su i sjajan izvor vitamina A. Jedenje sirove mrkve nakon obroka pojačava lučenje sline i smanjuje rizik od stvaranja karijesa.

Celer

Celer je na lošem glasu kao bezukusan, vodenast i pun dosadnih vlakana, no iznimno je zdrav za zube. Poput jabuka i mrkvi, celer na zube djeluje poput četkice, uklanjajući s njih bakterije i ostatke hrane. Odličan je izvor vitamina A i C, antioksidansa koji povoljno djeluju na zubno meso. Kušajte celer sa svježim ili krem sirom – oni će mu popraviti okus, a doprinijet će zdravlju zuba.

Bademi

Bademi su bogat izvor kalcija i proteina, a ne sadrže mnogo šećera, stoga su izvrsni za zube. Jedite bademe nakon ručka, dodajte ih u salatu ili ih propirjajte na tavi s ostalim sastojcima i uklopite u svoju večeru.

Osim hrane, obratite pažnju i na svoj izbor pića. Zapamtite, voda je uvijek najbolji izbor jer, za razliku od sokova i gaziranih pića, ne sadrži kalorije i šećer. Vaša je prehrana važna za lijep i zdrav osmijeh!