13. srpnja 2018.

Interdentalno čišćenje

Interdentalno čišćenje podrazumijeva otklanjanje ostataka hrane i nakupine biofilma (plaka) između zuba. Čak 40% površine zuba otpada na međuzubne prostore, a njihovo neadekvatno čišćenje odgovorno je za vrtoglavih 80% dentalnih problema. Većina ljudi zube čisti klasičnom četkicom i eventualno tekućinom za ispiranje, zanemarujući „skrivene“ zubne površine.

Zašto?

Interdentalno čišćenje ključno je za učinkovito i potpuno otklanjanje bakterija koje uzrokuju nastanak karijesa. Gingivitis, odnosno upala zubnog mesa, najčešće započinje upravo u međuzubnim prostorima. Detaljnim čišćenjem spriječite česta krvarenja i upale, a posljedično i pojavu parodontoze te gubitak zuba. Osim za one osjetljivih desni, uporaba zubnog konca i/ili interdentalnih četkica važna je za pacijente sklone nakupljanju plaka i kamenca, neugodnom zadahu, ortodontske pacijente te one s protetskim zubnim nadomjescima, ljuskicama i dentalnim implantatima.

Kako?

• Zubni konac – Kraj niti zubnog konca namotajte oko prsta jedne ruke, a drugi kraj također namotajte ili pridržite drugom rukom. Unesite središnji dio niti u prostor između zuba i nježnim ga pokretima povlačite gore-dolje. Izbjegavajte ozljede zubnog mesa.
  • Interdentalne četkice – Podsjećaju na malene četke za boce, a dolaze u različitim širinama (0.4 – 1.5 mm). Koristite najširu četkicu koja bez poteškoća stane u Vaš međuzubni prostor (možete kombinirati i više četkica različitih širina). O idealnoj širini četkice konzultirajte se sa svojim doktorom dentalne medicine. Četkicu gurnite horizontalno među zube i četkajte unutra-van. Budite pažljivi jer pogrešna širina ili silovito četkanje mogu ozlijediti gingivu. Kod pacijenata koji imaju iznimno zbijene zube i ne mogu ni najtanju četkicu gurnuti bez sile, preporučamo korištenje zubnog konca.
  • Interdentalne čačkalice (drvene, plastične ili silikonske) – Koriste se odmah nakon konzumacije hrane kako bi se odstranili četkici nedostupni ostaci. One mogu biti pomoć pri, no ne i zamjena za čišćenje zuba poslije obroka. Zbog svoje građe lako oštećuju zubno meso i osjetljive protetske nadomjestke, poput zubnih ljuskica.
  • Oralni irigator/tuš – Električna „četkica“ s nastavkom koji ispušta mlaz vode pod pritiskom i omogućuje detaljno čišćenje međuzubnih prostora i linije desni. Ova, nešto skuplja, no učinkovitija metoda idealna je za pacijente s fiksnim aparatićima i implantatima, kao i za ostale osjetljive skupine.
  • Profesionalno čišćenje – Nitko ne može očistiti zube kao doktor dentalne medicine, stoga je važno da se svakih šest mjeseci, a po potrebi i češće, naručite za profesionalno čišćenje zuba i međuzubnih prostora, uklanjanje kamenca i poliranje.

Koliko često?

Interdentalno čišćenje potrebno je provoditi najmanje jedanput dnevno, prije klasičnog četkanja, a sve je zajedno poželjno popratiti ispiranjem antibakterijskom otopinom. Podsjećamo, ono nije zamjena, nego nadopuna klasičnom četkanju zuba!